Hmm.. tauta rosās!

Izrādās, Guna & Valters Korāļi nav vienīgie, kuri aizdomājušies un rīkojas darba tiesisko attiecību sakarā LELB. Par Visvaldes tēriņiem sāk iznteresēties Latvijas ziedotāj / kalpotāj-tauta.

Stāsts par Korāļa tēriņiem Valmierā bija veiksmīgs triks, lai novērstu uzmanību no Vizrsvaldes astronomiski lielajiem izdevumiem. Korāļu ģimenes stāstam bija jāpiesedz to (bieži vien) fizisko radinieku kolektīvu, kas veido Virsvaldi.

SIA “Svētā Sīmaņa Pastorāts”(Valmiera) nomelnošana tika iepriekš plānots kā veikls triks, lai paslēptu 340 tukstošu lielos zaudējumus SIA “Pastorāts” (Virsvalde,Rīga).

Tās tikai iesākuma tēzes, jo LELB Virsvaldes nedienas tikai tagad sāksies. Jo Baznīca nevar gūt svētību, pielietojot pret atseviķiem kalpotājiem melno PR, izslēdzot un pametot. Virsvalde nevarēs ilgi veģetēt uz draudžu rēķina. LELB drīz skars lielas pārmaiņas un iepējams ne Virsvaldes inscenētajā virzienā.

Par Ārkārtas Sinodes gaitu Guna & Valters Korāļi jau krienu laiku uzrakstīja 13. maija(!) rakstā: “Mācītāji un draudzes starp pīrāgiem un pātagu”: https://www.ticu.lv/?p=1595
Vai viss nenotika pēc ši scenārija? Ja kaut kas no tā visa notiks citādāk, nekā es šeit prognozējām, tad dodiet ziņu!

Diskusijas notiek LELB oficiālajā mājas lapā
http://www.lelb.lv/forums/?fu=l&id=866&rid=3&start=9
Brīvās tribīnes raksti ar cit’dāku viedokli un diskusijas notiek www.sinode.info
http://www.sinode.info/index.php?page=pec-pusdienam-kad-vilks-paedis

Lasi un domā!
© Guna & Valters Korāļi

Matīss Markovskis. Putnubūris.Foto

Matissm Putnuburis Web 1-2
Matīss saka: “Māksla ir …neradīt mākslu.”

Fotogrāfs
Matīss Markovskis

Dzimis 1983. gada 8. jūnijā Valmierā. No astoņu gadu vecuma dzīvojis Kuldīgā, kur pabeidzis pamatskolu. Piecpadsmit gadu vecumā pievērsies fotogrāfijai, kad, rakstot pētniecisko darbu, nācies uzņemt neskaitāmus attēlus, kuros iemūžināti kapsētu čuguna krusti un žogi. No 2003. g. piedalījies Cēsu fotokluba rīkotajās fotoizstādēs/konkursos („Fotosalons“). Līdz 2004. gadam fotoattēli tikuši izgatavoti analogā procesā, kopējot tos mājas fotolaboratorijā. 2004. gadā sarīkojis pirmo monohromo fotogrāfiju personālizstādi „Domu Pulss” Cēsu kultūras centrā. Sācis strādāt par fotogrāfu SIA“Artūra Rundēļa Studija”, kur pievērsies digitālajam foto procesam un salona fotogrāfijai.

Lasi vairāk http://www.martasstory.lv/page10.html

Starp draugiem, paziņām un interesantiem cilvēkiem

Picture 3-2

,,Ar prieku paziņoju, ka 8. jūnijā pēc vairāku (patiešām) draugu ierosinājuma un savas iekšējās motivācijas beidzot esmu izlēmis pievienoties portāla www.draugiem.lv lietotājiem. Guna tur darbojas jau labu laiku. Uz tikšanos 🙂

Svētdienas rīts pēc Sinodes

Dalība nesen notikušajā nozīmīgajā LELB Sinodē Valteram Korālim gājusi secen, jo LELB bīskapu kolēģijai un Virsvaldei tā labpatikās nokārtot. Līdz ar to arī vēsturiskā atbildība par lēmumiem. Par visu Sinodes gaitu, runātājiem, klusētājiem un rezultātiem uzzinājām pietiekami savlaicīgi. Celsmīgus LELB paziņojumus varam lasīt šeit: http://www.lelb.lv/lv/?ct=lelb_zinjas&fu=read&id=492&start= un http://www.lelb.lv/lv/?ct=lelb_zinjas&fu=read&id=491&start=

Kristisku skatu uz to lasi šeit: “Par sinodes gaidu var lasīt LELB lapā. Protams nebūtu sagaidāms, ka oficiālajā lapā būtu atspoguļotas būtiskākās problēmas, kuras sinodes gaidā vismaz tika ieskicētas. Organizātori to bija labi ieplānojuši. Kāpēc ne ieplānot sinodi tā, lai nebūtu problēmas laikā beigt, laiku paredzot vienīgi tam, ko paši ieplānojuši? Jā, protams, laiku paredzot diskusijām katram pa trim minūtēm, kā kārtības rullis to prasa. Bet, uz ierosinājumu iekļaut divas citas alternatīvas prezentācijas, tika stāstīts, ka tad nevarēsim iekļauties dienas kārtībā un laikā beigt. Loģiski, ka tālākais balsojums, par dienas kārtības saglabāšanu, ieguva vairākumu.Uzsākot sinode.info, minēju retorisku jautājumu ”vai vērts braukt uz sinodi, tāpat viss izlemts“. Tieši tā tas arī šoreiz parādījās. Bet, domājot loģiski, vai organizatori, kuri ieinteresēti viņu lēmumprojektu atbalstā, būtu rīkojušies gudri, ja pieļautu vēl prezentēt kādas alternatīvas?

Draugi! Te nu mēs redzam, ka LELB cilvēki drīkt kļūdīties tikai TIK DAUDZ, CIK TAS NEAIZSKAR VADĪBAS INTERESES. Represīvais aparāts LELB-ā dabojas tikpat filigrāni un nevainojami kā padomju gados. Tikai šoreiz tas darbojas izteikti iekšējā veidā, kaut nemaz nebrīnos, ka pasūtījums nav tik daudz ideoloģiski politisks, cik ekonomiskas dabas. Paies gadi un arī par šo laiku vēlāk rakstīs atmiņas un šausmināsies. Vienīgi tad jau mēs būsim pensionāri un viss rakstītais un atzītais būs vairs tikai ieskats mūsu laikmetā.” (no http://www.sinode.info)

Jānis Kalniņš: “Sinode gluži vienkārši atbalstīja to variantu, pēc kura dzīvojot draudzēm un mācītājiem, jo sevišķi tām un tiem, kuras/kuri ir par slinku paši kaut ko darīt (un tādu, diemžēl ir vairākums) ne par ko vairs nebūtu jārūpējas. Protams, var jau pārmest mācītājam Valdim odiozu uzstāšanos, bet viņš teica taisnību – ļoti daudz kas ir balstīts uz pusinformāciju, noklusējumu, kuru Valdis vienkārši nosauca par meliem (kas tā arī ir!). Nu kaut vai fakts par pilnvarojuma līgumu: mācītāju konferencē lēma, ka ir vajadzīgi VID un darba inspekcijas atzinumi par šāda veida līgumu. Sinodē vienkārši pateica, ka esot runājuši ar kompetentiem cilvēkiem, kuri apliecināja, ka tas viss OK! Kas par cilvēkiem? Kas tas ir – meli vai pusinformācija? Vai vienkārši fakta īstenojums, ka mācītāju konferences lēmumi jaau nav saistoši!
Un es lūdzu Dievu par bīskapu Eināru, kurš nebaidījās pateikt to, ko domā, un arī par to mācītāju, kurš uzvedās kā tanks. Es lūdzu par to mācītāju, kurš man pirms sinodes teica: Jāni, neej pret vadību, vai tu gribi piedzīvot to pašu, ko Valters, tevi tāpat iznīcinās. Lai Dievs stāv viņam klāt un dod drosmi un saprašanu, ka ja mēs baidīsimies teikt tasnību, Dievs mūs pašus nostums un tiesās par to, ka esam pieļāvuši netaisnību…” (pilns komentārs http://www.sinode.info)

Valters Korālis: “Es ar lielu intersesi raugos uz Jāņa Kalniņa aktivitātēm un ļoti pārdomātiem komentāriem www.lelb.lv foruma lapās, kur viņš, neslēpjoties aiz segvārdiem, drosmīgi argumentē savu viedokli. Sākumā Jānis visai sparīgi metās virsū arīdzan man, vēlāk saprata, ka mūsu stāvokļi ir pārāk līdzīgi un cīnas spars arī. Mums abiem ir lielas ģimenes, darbība SIA (man ar īpašumiem saistītā, Jānim -ar ērģeļbūvi). Abos gadījumos mums ir līdzīgi viedokļi par to, ka labi ir, ja mācītājam ir citi ienākumu avoti, lai sludināšana būtu brīvāka no mantkārības draudzē). Abos gadījumos, mums, Jāni, ir paredzēti līdzīgi likteņi- mani ar manu Nekustamā Īpašuma jomas izglītību un sertifikātiem nepielaidīs līdzdarboties LELB īpašumu pārvaldīšanā, Tevi ar laiku var atvirzīt no ērģeļbūves pasūtījumiem LELB baznīcās. Jo jaunais draudžu nolikums dod Virsvaldei pilnā mērā regulēt VISUS pasūtījumus un pat pērņemt to izpildes gaitu.

Jānim Ginteram saku lielu paldies par šo drosmi atverot šādu analītisku lapu un pievienojos Indrai S. un daudziem, kuriem nereti ir bail šeit kaut ko komentēt, baidoties būt sazīmētiem. Patīkams pārsteigums Sinodē ir bijis Ata V. drosme izteikties. Arī viņa dienas LELB redzamākajās draudzēs ir skaitītas. Par Dz. Laugaļa izteikumiem kuluāros, piedraudod ar nepaklausīgo iznīcināšanu līdzīgi kā ar V.Korāli, jau ir hrestomātisks raksturs.

Uzskatāmi redzams, ka LELB ir beidzies teoloģijas periods, tas kļuvis par ideoloģīskās un pasūtījuma teoloģijas periodu. (Šeit gan par to būtu jāvelta cita diskusija…) Tomēr brīva teoloģiskā doma vienmēr ir cēlusi baznīcu un iedvesmojusi pēcāk arhitektūru, izdevējdarbību u.c. praktiskās lietas. Ja notiek otrādi, tad tā vairs nav Baznīca, bet personības kulta organizācija ar centralizētām darba algas listēm.

Mēs ar Gunu turpinām tiesiski cīnīties pret visu, kam nevaram piekrist represijās pret mums un ģimeni. LELB vadība ir noraidījusi mūsu piedāvāto vienošanos , bet vēlas mūs izmest uz ielas kā suņus. Tomēr mēs neļausimies. Mums palīdz vairāki juristi un citi speciālisti. Mēs esam nolēmuši turpmāk tērēt daudzus gadus, lai uzrādītu atsevišķu LELB Virsvaldes darbinieku tendenciozitāti un savtību. Vidzemē paliek plašāks to cilvēku loks, kas redz šis norises un viņu attieksme pret LELB kļūst arvien kritiskāka un vēsāka.”

© teksts un foto Valters Korālis

Kas bija Alberts Einšteins un ko ar viņu darīt?

“Alberts Einšteins ticību Dievam raksturoja kā bērnišķīgu un uzskatīja, ka ebreji nav nekāda izredzētā tauta, teikts vēstulē, kas šonedēļ tiks pārdota izsolē Londonā, otrdien paziņoja izsoļu nams ”Bloomsbury“.

Relativitātes teorijas tēvs, kura reliģiskā pārliecība arī agrāk izraisījusi daudz diskusiju, šos savus uzskatus paudis 1954.gadā atbildes vēstulē kādam filozofam.

Untitled-19

Pats būdams ebrejs, Einšteins teica, ka izjūt dziļas simpātijas pret ebreju tautu, taču sacīja, ka ”manās acīs viņiem nav kādas citas kvalitātes kā pārējiem cilvēkiem“.

”Vārds “Dievs” man nav nekas vairāk kā cilvēka vājuma izpausme un produkts, Bībele ir godājamu, taču ļoti primitīvu leģendu apkopojums, kas tomēr ir diezgan bērnišķīgas,“ savā vēstulē filozofam Erikam Gutkindam 1954.gada 3.janvārī rakstīja izcilais zinātnieks.

”Nekāda interpretācija, lai arī cik veikla, man nespēs to mainīt,“ viņš piebilda laikrakstā ”The Guardian“ citētajā vēstulē.

Vācu valodā rakstītā vēstule, kas 50 gadus atradusies privātā kolekcijā, ceturtdien tiks pārdota izsoļu nama ”Bloomsbury Auctions“ rīkotajā izsolē, pastāstīja izsoļu nama rīkotājdirektors Ruperts Pauels”, raksta www.ebaznica.lv.

Pilns raksts atrodams: http://www.ebaznica.lv/?p=2812
___________________________________________
Žēl, ka nav pieejama visa vēstule. tādēļ grūti ko teikt par visu tās saturu un kontekstu. Bet tomēr! Ko mēs varam teikt, pārliecinoties par šīs vēstules autentiskumu? Vai eam ar mieru Einšteinu kā reliģiozu (es pat teiktu – ticīgu) zinātnieku norakstīt ? Vai šos izteikumus pierakstīsim kādam no viņa dvēseles depresīvajiem periodiem? Vai arī pieļaujams, ka tā viņam bija vairāku gadu desmitos nostiprinājusies stingra pārliecība?

Bet varbūt padomāsim par to, ka ne visiem reliģiozitāte saistās ar paklausīgu baznīcas apmeklēšanu, kristīgo (vai citu) tradīciju ievērošanu. Iespējams, ka reliģija (it īpaši ticība) jau sen prasa cita veida definīciju, kas ir ārpus savdabīgo norobežojošos konfesiju, baznīcu u.c. “pulciņu” kristīgā (vai citas reliģijas)izteiksmes vai pat teiksim tiešāk – ierastā slenga.

© foto no http://www.andrewsavory.com
© teksts V.Korālis

Līdzjūtība

Sakļautiem spārniem putni pret debesīm sitas,
Tomēr tās dzirnas, tās griežas it lēni bez mitas…
/Silapuķe/
___________________________________________
Izsakām līdzjūtību uzņēmējam Jurģim Ābelem,
tēvu pavadot Mūžībā!

Trešdienu tikšanās Draugu kopa Sv. Sīmaņa draudzē

Kas ir SEKTAS un ko ar tām darīt?

Ēriks Belindževs: “Reliģisko lietu pārvaldes (RLP) dati liecina, ka 2006.gadā reliģiskajās organizācijās oficiāli iesaistīts aptuveni 1 miljons cilvēku. Faktiski šo cilvēku skaits ir daudz lielāks, jo ne visi oficiāli reģistrējas. Pilnīgu reliģisko organizāciju pārstāvju uzskaiti Latvijā liedz veikt arī apzināti veidotais haoss reliģijas terminoloģijā.
 Rgb3567

Tā kā nav juridiski apstiprinātu pazīmju, pēc kurām reliģiskas organizācijas varētu atšķirt no cita veida organizācijām, tad par reliģiskām tiek nosauktas organizācijas, kam ar reliģiju nav nekā kopīga, kamēr nereģistrētas reliģiskas organizācijas, neviena netraucētas, sludina savu reliģisko mācību. Nepārzinot terminus, neviens nespēj noteikt, kura ir reliģiska organizācija un kura nav. No tā izriet, ka arī RLP, kuras uzdevums Latvijā ir pārraudzīt reliģijas jomu, faktiski nodarbojas ar diletantismu. Normāli tā savus uzdevumus spētu veikt tikai tad, ja noskaidrotu, kas ir reliģija, reliģiska organizācija, sekta u.c. Šīs definīcijas nezina pat daudzi reliģisko organizāciju līderi, tās tiek slēptas tikpat rūpīgi kā daudz kas cits ar reliģiju saistītais. Cilvēku nezināšana tiek izmantota, lai ar viņiem manipulētu.

2007.gada sākumā Latvijā tika nodibināta sabiedriskā organizācija ar nosaukumu: Latvijas totalitāro sektu apkarošanas komiteja ”ANTISEKT“, kura tika izveidota ar mērķi, lai tās locekļiem dotu iespēju veikt iepriekš minētās manipulācijas, uzdodoties par cīnītājiem pret destruktīvo sektu darbību Latvijā. Fakti liecina, ka it kā „cēlu” mērķu vadītās sabiedriskās organizācijas aizsegā faktiski darbojas starptautiska noziedzīga struktūra, kuras uzdevums ir kontrolēt dažādās valstīs notiekošos procesus un nepieļaut nevienai organizācijai izkļūt ārpus viņu kontroles…“ Visu rakstu un atsauces lasi: http://www.draugiem.lv/hot/index.php?rid=17277

Vai tas tā ir vai nav, lai katrs pieņem lēmumu pats. bet likās interesanti palasīties…

© teksts un foto Valters Korālis

Jo dziļāk mežā, jo vairāk malkas…

Nupat draudzes pagaidu pārvalde un plašāka sabiedrība ir bijusi spiesta secināt, ka iepriekš presē izdaudzinātā SIA “SVĒTĀ SĪMAŅA PASTORĀTS” dokumentu viltošanas KRIMINĀLLIETA PRET V.KORĀLI IR ATTEIKTA, jo TAI NAV TIESISKA PAMATA! Visa Valmieras TV un I.Būmenes iepriekšējā ažiotāža ir kā vējā izkūpējusi. Tikpat muļķīgi un prettiesiski ir Bīskapu kolēģijas izplatītie apgalvojumi par V.Korāļa personīgo dzīvi un “mistiskajiem nodarījumiem”, neminot neko konkrētu un liedzot ar apsūdzību iepazīties pašam “darītājam” un viņa juristiem. Vai tiešām “cietušajām” personām būtu kauns pašām nonākt tiesā un pietiek dūša vienīgi anonīmi gorīties preses slejās? Vai varbūt vidutāja klātbūtnē vēlreiz pārjautāt Laurai (vārds esot izdomāts, “DIENA”) un pierādīt, kā tad patiesībā bija? Bet visdrīzāk kādam(-iem) bija ļoti izdevīgi nodarboties ar ekonomiski ienesīgu ažiotāžu. Nepārpotami ir skaidrs, ka kāda cilvēka vainu mūsu valstī var pierādīt izmeklēšana un atzīt tikai un vienīgi LR Tiesa.

Pēc Valmieras TV vietējo uzņēmēju–žurnālistu mērķtiecīgi tendenciozi veidoto raidījumu sērijas, kur Virsvaldes piejaucētie – Sv. Sīmaņa draudzes priekšniece I.Būmane u.c. viņas izpalīgi izsakās par V.Korāļa “izšķērdību SIA Sv.Sīmaņa Pastorāts”, varētu padomāt, ka LELB bankrota draudi ir vienīgi Korāļa vaina. Arvien skaidrāk Valmieras un Latvijas sabiedrība sāk saprast, ka tas ir pārāk lēts scenārijs, kas iecerēts, attiecīgiem uzņēmējiem cenšoties netraucēti piekļūt zemēm Valmierā G.Apiņa ielā 12/12a (zeme zem Valmieras pašvaldībai pašreizējās izīrētās veikala ēkas / zem veikala “MAXIMA”), Patversmes ielas (rūpnieciskām un darījuma teritorijām), Matīšu šoseja 1, Raiņa 6b (stratēģiskām darījuma zemēm), plašas abpūves zemēm abās ielas pusēs pie Valmieras ZET, neizcirstam mežam pie Dzelzs tilta (Kaugurvēris apm. 20 ha) u.c. ļoti vērtīgiem un dārgiem iepriekšējos gadsimtos draudzei dāvinātiem zemes gabaliem. Bija iecerēts, ka Korālis būs kluss un kautrīgs, bet Virsvaldei un tās sabiedrotajiem jāpiedzīvo pavisam pretējais. Sabiedrības interese par šo jautājumu nenoplok un skatījums vairs sen nav tik plakans, kā to ar “ceļa rulli” (D.Lemešonoks, Liesma) iecerējuši panākt “gludināmā ceļa brigāde” = LELB Virsvaldes aģitatori + sauja Valmieras vietējo uzņēmēju + atsevišķi pašvaldības deputāti + Vidzemes TV.

LELB Virsvaldes J.Vanaga ieceltie padomnieki rīkojas steidzīgi un mērķtiecīgi, lai tauta nespētu pagūt attapties šajos materiālās dabas jautājumos. Reklāmas kampaņām draudzēs tiek nozīmēti daiļrunīgais retors, palīgmācītājs, LELB bīskapu kolēģijas sekretārs A.Eglītis, ventspilnieku pretrunīgi vērtētais uzņēmējs un nu jau NĪ komisijas vadītājs R.Ganiņš, diplomātiski škelmīgais draudžu lietu korektors Dz. Laugalis u.c. Visiem labas algas, komandējumi iekšzemē un ārzemēs2007. gadā LELB Virsvaldes budžetā ienāk apm. 500 tūkst. Ls, bet izdevumi krietni pārsniedz 1 miljonu!

2008.g. finansu aina būs vēl dramatiskāka un novedusi vasaras vidū Virsvaldi pie maksātnespejas draudiem. It īpaši kliedzošs ir tas fakts, ka no LELB Virsvaldes pēdējo gadu izplānotajiem k o p b u d ž e t i e m, mācītāju bruto atalgojums u.c. ar tiem saistītie izdevumu piesaukšana ir nieks. Šie jautājumi arī turpmāk būs vienīgi iegansts t.s. acu aizmālēšanai , lai LELB “saemā” – Virsvaldē varētu turpināt dārgi reprezentatīvus pasākumus un klasiski inscenētus nepaklausīgāko mācītāju sodīšanas/atbrīvošanas uzvedumus. Skumja ir LELB amatpersonu garīgā tuvredzība, akli izrēķinoties ar tiem, kuri domā citādi nekā arhibīskapa J.Vanaga izvirzītie un ieceltie speciālisti. Šobrīd noris LELB radošās inteliģences pretspars nomenklatūrai. Viņi domā patstāvīgi un savstarpēji sazinās. LELB Virsvalde arvien mazāk nākotnē spēs šo procesu kontrolēt. Ir vēl daudzi cilvēku, kuri par šo visu mērķtiecīgi veidoto zemju- finansu – mācītāju klaušu shēmu atļaujas šaubīties.
______________________________________________
Piedāvājam ieskatīties vienā no opozīcijas mācītāju veidotā neatkarīgā portālā www.sinode.info:

“Sinodes darba kārtībā paredzēts spriest par GASN – mācītāju atalgojuma fondu. Prezentācijās prāvestu iecirkņos ir ticis stāstīts par kredītu, kurš paredzēts mācītāju algām. Šim pašam gatavotajam līgumam ar Luterāņu Baznīcu Misuri Sinode ir otra daļa – tāda paša apmēra kredīts Virsvaldes darba nodrošināšanai. Virsvaldes finansējumā ir komisijas, Lutera Akadēmija u.c. Iezīmīgi ir vērot, ka Virsvaldes un komisiju algoto darbinieku skaits pēdējos gados ir vairākkārt pieaudzis. Lai arī ir stāstīts, ka GASN finansējums netiks izmantots Virsvaldes darba finansēšanā, bet Virsvalde sevi nodrošinās pati, ir pamats par to šaubīties. Īpaši tāpēc, ka mācītājus paredzēts pieņemt darbā Virsvaldē (lai arī nav paredzēts slēgt darba līgumus, bet ”pilnvarojuma līgumus“), GASN līdzekļus apsaimniekos Virsvaldes finansisti. Un ja Virsvalde būtu, piemēram, ekonomiskās grūtībās, vai tas neietekmētu GASN? Un ja Virsvaldes finansisti savā saimniecībā pielaiž rupjas kļūdas, vai viņi pratīs apsaimniekot LELB draudžu ziedotos īpašumus? Kā veicies ar virsvaldes saimniekošanu, par to nākamajā lapā.

Strādājot LELB komisijās, komisiju locekļiem radās mazliet savāds iespaids. Komisijas tika mudinātas pieprasīt visus vajadzīgos līdzekļus to darbam. Uz jautājumu, ”cik mēs drīkstam prasīt“, tika atbildēts, ka mēs nevaram saimniekot ”pa vecam“. Tagad ir jāsaka tas, ”cik vajag“, jo naudas mums pietiek. Un blakus dzirdējām, cik Finansu komisija labi strādā.

Jāatzīst, ka ļoti naivi bija pabrīnīties, jo patiesībā vienkārši tika ”noēsta“ gadu gaitā iekrāto depozītu, kuri bija veidojušies pārdodot vairākus vērtīgus īpašumus, nauda. Pirms 2006.gada Ziemassvētkiem biju klāt grupas Kosmoss koncertā, kurš tika organizēts tikai Virsvaldes darbiniekiem. Milzums apmaksātu ceļa izdevumu komisiju locekļiem, apmaksātas pusdienas komisiju locekļiem utt. Minētie piemēri ir tikai daži novērojumi, droši vien būtiskākie tēriņi ir citur. Reizē to visu varētu vērtēt, kā labas lietas, ja vien tiešām LELB būtu tam atbilstoši ienākumi.

Ja tērējam vairāk kā ieņemam, tad ietaupījumi drīz tiek izlietoti un seko smagas problēmas. Pagājušā gada sinodē revizijas komisija ziņoja par vairāk par 51% budžeta deficītu. Pēc sinodes budžets tika vēl vairāk palielināts.” Skati un vērtē jaunizveidoto portālu pats!

Atsevišķu Latvijas TV kanālu un preses izdevumu pievēršanās LELB PATIESAJIEM TĒRIŅIEM un PERSONĀLA ANALĪZEI ir tikai sākums tam, ko nespēs atsvērt nekādi “jubilejas raksti un pašslavināšanās teksti”. Vairāki cits no cita neatkarīgi cilvēki šobrīd strādā pie rakstiskām liecībām par Valmieras Sv. Sīmaņa draudzes pašreizējās vadības (arī sadarbības uzņēmēju) un LELB Virsvaldes darbinieku mantisko stāvokli, dzīves un biznesa ētiku. Jāpiezīmē, ka minētās liecības un materiāli tiek iegūti legālā veidā un tiek nopietni gādāts par attiecīgo cilvēku tiesisko aizsardzību un personīgo drošību, saziņā ar valsts augstākajiem dienestiem un privātajiem izmeklētājiem.

© Guna & Valters Korāļi

Šis un tas par LELB draudžu turpmāko disciplīnu

pielikums_nr.doc– skat. dokumenta projektu, kas atrodams www.lelb.lv

Šis draudzes nolikums (projekts) tiks priekšā statīts LELB Sinodē 7. jūnijā un nobalsots kopā ar “Mācītāju kalpošanas noteikumiem” (skat.iepriekš publicēto materiālu) un Mācītāju algu izlīdzināšanas fonda (draudžu zemju labprātīgās atsavināšanas) projektu.

Viss jau tāpat ir iepriekš viegli prognozējams. Vien daži būtiskākie mūsu vērojumi:

1. Formāli skaitot, 2/3 pantu (p.1 14, ieskaitot) dokumentā runā par draudžu būtību, sūtību un kārtību;

2. Atlikusī 1/3 – detalizēti par likvidēšanas procedūru un pāri palikušās mantas dalīšanu, toties par pāri palikušo ļaužu dveseļu ganīšanas kārtību gandrīz neko un visai pastarpināti!

3. Šajā dokumentā mantas dalīšanas nosacījumi 1/3 pantu (p.14 -– 23) ir būtiski garāki ar detalizētu vielas izklāstu. Tas liek skaidri saprast, ka īstenībā 1/2 dokumenta runā par draudžu jauno statusu, bet proporcionāli atlikusī 1/2 – par likvidēšanas (apvienošanas) procesu ar visu amatpersonu tiesību izklāstu un darbības scenāriju (pietrūkst vien laiks pa dienām un pulksteņa rādījumi, šos darbus veicot…)

Secinājumi:
1. Dažādu iemeslu dēļ tiek pieļauta un plānota LELB draudžu kolektivizācija (apvienošana, pievienošana). Vai masveida apvienošana neatvieglotu Virsvaldes darbā apjomu? Jā gan, jo samazināsies līdzšinējo LELB juridisko vienību – draudžu skaits un ideālos gadījumos 1:1 sakristu ar t.s. mācītāju kalpošanas vietām! (Pēc analoģijas LR, kur no esošām pašvaldībām brīvprātīgi vai administratīvi represīvi tiek radīti NOVADI ar vadošu un attīstītu centru un pieguļošam nomalēm, kaut rodas iedzivotāju satraukums par tiesībām visiem līdzvērtīgi un savlaicīgi saņemt kvalitatīvu med. palīdzību, izglītību u.c.).

2. Par to, ka Virsvalde iecerējusi Valmieras Sv. Sīmaņa draudzes un draudzes veidoto SIA “Svētā Sīmaņa Pastorāts” laulības šķiršanas un mantas dalīšanas procedūru pēc šī dokumenta scenārija, var pat nešaubīties, jo ļoti daudz pantu runā gandrīz kā pēc iepriekšēja pasūtījuma šajā lietā.

3. Atliek vien pasapņot par to, kaut šajā dokumentā tikpat detalizēti un proporcionāli būtu izklāstīts draudžu izveidošanas jeb misijas process!

Saki nu vēl, ka mūsu tauta nav uz iznīcību kodēta nācija… 🙁

1.06. pl.19:50 TV3 raidījums “NEKĀ PERSONĪGA” Skaties to i-netā – klikšķini šeit
Raidījuma rakstītais teksts un komentāri – DELFI.LV

© Teksts un foto – Guna & Valters Korāļi